fredag 23 januari 2009

Verses From The Abstract


Den första hip-hop skivan jag köpte var faktiskt "People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm" och efter detta har jag alltid ansett Q-tip vara den största inom hip hop, förutom sin medverkan i ATCQ, vilka tre första album alla kvalar in på hip-hopens top 10 bästa album någonsin, har han producerat några riktiga klassiker och gjort fantastiska gästspel. De som tvivlar rekommenderar jag att kolla in förra årets fantastiska album "The Renaissance" som är ett av de bästa albumen som kom ut under 2008 och redan i februari släpper han sitt nya album "Abstract Innovations", vilket av de låtar jag hört kommer vara minst lika bra.
Dag 21: -2,4

1 kommentar:

  1. Jag såg ATCQ 1990 på Palladium i STHLM. Grym spelning. Visste inte att han hade nytt på G redan i februari!

    SvaraRadera